OBCHODNÍ PODMÍNKY

Na jednotlivé podsekce se rychle dostanete pomocí následujících odkazů:

Obchodní podmínky - spotřebitel

Obchodní podmínky - podnikatel

 

 

 

Obchodní podmínky – spotřebitel

 

pro nákup zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na internetové adrese www.mihocar.cz (dále též jako „obchodní podmínky“) vydané ve smyslu ustanovení § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále též jako „občanský zákoník“)

 

Článek 1

Úvodní ustanovení

 

  1. Tyto obchodní podmínky vymezují práva a povinnosti smluvních stran při uzavírání kupních smluv prostřednictvím internetového obchodu umístěného na internetové adrese www.mihocar.cz (dále též jako „webová stránka), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále též jako „webové rozhraní obchodu), jejichž smluvními stranami jsou níže specifikovaný provozovatel internetového obchodu na straně jedné a kupující, který je spotřebitelem, na straně druhé. Spotřebitelem se pouze pro účely těchto smluv rozumí i právnické osoby, které při uzavírání smlouvy nejednají v rámci své podnikatelské činnosti (např. obce, obecně prospěšné společnosti, nadace apod.)

 

  1. Právní vztahy, které nejsou těmito obchodními podmínky výslovně upraveny, se řídí občanským zákoníkem, a dále zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále též jako „ZOS“).

 

  1. Uzavřením kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím způsobem níže v těchto obchodních podmínkách uvedeným kupující zároveň stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil, jejich obsah je mu znám a souhlasí s nimi. Obchodní podmínky jsou nepřetržitě a komukoli dostupné v elektronické podobě na webové stránce.

 

  1. V případě zvláštních ujednání mezi prodávajícím a kupujícím v uzavřené kupní smlouvě, která by mohla být v rozporu s těmito obchodními podmínkami, mají tato ustanovení kupní smlouvy přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

 

  1. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

 

  1. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 

Článek 2

Vymezení pojmů

 

  1. Prodávající: provozovatel internetového obchodu umístěného na webové stránce obchodní společnost mihocar s.r.o., IČ: 247 45 863, se sídlem Staré Město, Luční čtvrť 1824, PSČ: 686 03, zapsaná u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 170846 (dále též jako „prodávající“).

 

  1. Kupující: každá osoba, která prostřednictvím internetového obchodu umístěného na webové stránce mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu povolání uzavírá s prodávajícím kupní smlouvu, jejímž předmětem je zboží (dále též jako „kupující“).

 

  1. Zboží: veškeré zboží nabízené prodávajícím v internetovém obchodu umístěného na webové stránce (dále též jako „zboží“).

 

  1. Kupní smlouva: každá smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu umístěného na webové stránce, jejímž předmětem je zboží (dále též jako „kupní smlouva“).

 

Článek 3

Uživatelský účet

 

  1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále též jako „uživatelský účet). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

 

  1. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

 

  1. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

 

  1. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

 

  1. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejm. s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

  1. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet více než jeden (1) rok nevyužívá či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy.

 

Článek 4

Uzavření kupní smlouvy

 

  1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

 

  1. Nabízené zboží nemusí být v okamžiku učinění objednávky kupujícího dostupné. Pro takový případ si prodávající vyhrazuje právo dodat kupujícím objednané zboží v náhradním termínu, příp. objednávku odmítnout, kdy o jakémkoliv z obou případů prodávající kupujícího bez zbytečného odkladu informuje. Kupující má současně v takovém případě právo svou objednávku zrušit, popř. v případě již uzavřené kupní smlouvy od této odstoupit.

 

  1. Kupující prohlašuje, že je obeznámen se skutečností, že není-li u konkrétního zboží uvedeno jinak, jedná se o zboží použité, popř. repasované, čemuž odpovídá i výše kupní ceny.

 

  1. Kupující za účelem uzavření kupní smlouvy prodávajícímu zašle vyplněný elektronický objednávkový list (dále též jako „objednávka“), kdy prodávající kupujícímu doručení objednávky písemně potvrdí (dále též jako „potvrzení o doručení objednávky“). Po zpracování této objednávky prodávající kupujícímu zašle písemnou akceptaci objednávky obsahující shrnutí objednávky vč. fakturačních a doručovacích údajů (dále též jako „akceptace objednávky“). Prodávající se zavazuje zaslat kupujícímu akceptaci objednávky nejpozději do tří (3) dnů od jejího doručení. V opačném případě se má za to, že prodávající objednávku neakceptuje. Doručením akceptace objednávky prodávajícím kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího, příp. přijetím návrhu kupujícím v případě, že prodávající v návaznosti na objednávku kupujícího navrhne její změny či doplnění, dochází k uzavření kupní smlouvy. Kupující je povinen vyplnit všechny náležitosti elektronického objednávkového listu, které jsou označené jako povinné údaje. Náležitosti kupní smlouvy pak vychází z údajů uvedených kupujícím v elektronickém objednávkovém listu, zejména co se týče identifikace kupujícího, druhu zboží, množství, způsobu platby a místa doručení zboží. V případě, že kupující před odesláním objednávky zjistí, že tato obsahuje chyby, může je sám v elektronickém objednávkovém listu jednostranně změnit až do okamžiku jeho odeslání. Jakékoliv změny objednávky po jejím odeslání prodávajícímu jsou však vůči prodávajícímu účinné až po jejich písemném odsouhlasení prodávajícím.

 

  1. Elektronický objednávkový list obsahuje zejména informace o:

 

  1. kupovaném zboží (kupované zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu);
  2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení kupovaného zboží; a
  3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží.

 

  1. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat se závazkem zaplatit“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Jak je uvedeno výše, prodávající kupujícímu následné doručení objednávky písemně potvrdí na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“) a po zpracování této objednávky kupujícímu zašle písemnou akceptaci objednávky obsahující shrnutí objednávky vč. fakturačních a doručovacích údajů. V případě uzavírání smluv po telefonu se objednávka považuje ze strany kupujícího za potvrzenou až momentem elektronického potvrzení či podepsání objednávky v textové podobě zaslanou prodávajícím kupujícímu na e-mailovou stránku, kterou kupující prodávajícímu za tímto účelem sdělí. To neplatí v případě, že kupující oslovil prodávajícího za účelem učinění objednávky sám z vlastní vůle.

 

  1. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

 

  1. Od okamžiku uzavření kupní smlouvy vznikají mezi kupujícím a prodávajícím vzájemná práva a povinnosti vyplývající z uzavřené kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek, tedy především povinnost prodávajícího odevzdat kupujícímu objednané zboží a umožnit mu nabýt vlastnické právo k tomuto zboží a povinnost kupujícího zaplatit kupní cenu a zboží převzít.

 

  1. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

 

Článek 5

Kupní cena zboží a platební podmínky

 

  1. Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím v internetovém obchodu umístěného na webové stránce jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Ceny zboží jsou prezentovány včetně všech daní a poplatků. Ceny zboží jsou platné k okamžiku odeslání objednávky prodávajícímu.

 

  1. Prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu vystaví daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej, popř. předá jej, kupujícímu současně se zbožím.

 

  1. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží v rámci území České republiky a Slovenska. Mimo Českou republiku a Slovensko bude kupující informován prodávajícím o nákladech spojených s balením a dodáním zboží před uzavřením smlouvy.

 

  1. Webové rozhraní obchodu obsahuje též informace o nákladech za navrácení zboží, jestliže toto zboží s ohledem na své vlastnosti (např. rozměry, hmotnost apod.) nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Informace jsou dostupné zde: https://www.mihocar.cz/reklamace-a-vraceni-zbozi.

 

  1. Způsob zaplacení kupní ceny si volí kupující v objednávkovém formuláři z možností, které mu budou nabídnuty v závislosti na zvolené dopravě zboží, a to konkrétně prostřednictvím následujících způsobů:

 

  1. platba v hotovosti při osobním převzetí zboží na provozovně prodávajícího na adrese Staré Město, Luční čtvrť 1824, PSČ: 686 03;
  2. platba na dobírku při doručení zboží kupujícímu;
  3. platba bankovním převodem ve lhůtě uvedené v příslušném vystaveném daňovém dokladu – faktury na zboží;
  4. platba ve formě zálohy předem v hotovosti či bankovním převodem na základě pro forma faktury;
  5. platba prostřednictvím platební brány pro provedení platby platební kartou;
  6. prostřednictvím on-line bankovního převodu umožňujícími provádět platby přes internet. Souhlasem s kupní cenou je kupující přesměrován na internetové stránky společnosti ComGate Payments, a. s., IČ: 279 24 505, se sídlem Gočárova třída 1754/48b, Hradec Králové PSČ: 500 02 (více informací o společnosti na https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana) (dále též jako „poskytovatel“), kde po doplnění dalších osobních údajů bude kupující přesměrován na zabezpečenou platební bránu,

 

přičemž ve všech případech pod písm. a) až f) představuje zaplacení kupní ceny podmínku pro odeslání či předání zboží kupujícímu.

 

  1. V případě platby v hotovosti při osobním převzetí či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do čtrnácti (14) dnů od doručení příslušného vystaveného daňového dokladu – faktury na zboží.

 

  1. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V takovém případě je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na výše uvedený účet prodávajícího. V případě, že si kupující zvolí jako způsob platby některý z uvedených v odst. 5 tohoto článku obchodních podmínek pod písm. c), e) nebo f) že mezi kupujícím a prodávajícím nedojde k uzavření kupní smlouvy ve smyslu čl. 4 odst. 4 těchto obchodních podmínek, prodávající kupujícímu bezodkladně vrátí kupujícím veškeré prodávajícímu uhrazené finanční prostředky, a to na bankovní účet kupujícího, ze kterého prodávající tyto finanční prostředky obdržel.

 

  1. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

 

  1. Prodávající může od kupujícího požadovat úhradu zálohy či jiné obdobné platby.

 

  1. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

 

Článek 6

Odstoupení od smlouvy

 

  1. Kupující bere na vědomí, že podle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.

 

  1. Nejedná-li se o případ uvedený v předchozím odstavci tohoto článku obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne následujícího po dni, kdy došlo k převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě, tj. že odstoupení od smlouvy postačí odeslat před uplynutím této lhůty. Odstoupit od smlouvy kupující může učinit jakýmkoliv jednoznačným prohlášením adresovaným prodávajícímu (např. dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo prostřednictvím elektronické pošty), a to mj. na adresu provozovny prodávajícího Staré Město, Luční čtvrť 1824, PSČ: 686 03 či na adresu elektronické pošty prodávajícího mihocar@seznam.cz. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je k nalezení na následujícím odkazu https://www.mihocar.cz/reklamace-a-vraceni-zbozi. Použití formuláře pro odstoupení od smlouvy však není povinné.

 

  1. V případě odstoupení od kupní smlouvy předchozího odstavce tohoto článku obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být kupujícím prodávajícímu vráceno bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy, a to na adresu provozovny prodávajícího Staré Město, Luční čtvrť 1824, PSČ: 686 03. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud kupující odešle zboží zpět prodávajícímu před uplynutím čtrnácti (14) dnů. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. V takovém případě jsou maximální náklady odhadované ve výši 2.000,- Kč (slovy: dva tisíce korun českých), přičemž konkrétní výše nákladů se odvíjí od druhu a rozměru zakoupeného druhu zboží.

 

  1. V případě odstoupení od kupní smlouvy podle odstavce 2 tohoto článku obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícímu vč. nákladů na dodání zboží (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku kupujícím zvoleného způsobu dodání zboží, který je jiný než prodávajícím nabízený nejlevnější způsob dodání zboží), a to na bankovní účet kupujícího za tímto účelem kupujícím prodávajícímu sdělený. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

 

  1. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.

 

  1. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.

 

  1. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

 

  1. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě, že:

 

  1. kupující je v prodlení s úhradou zálohy či její části více než čtrnáct (14) dní;
  2. kupující je v prodlení s úhradou kupní ceny či její části více než čtrnáct (14) dní;
  3. vůči kupujícímu je zahájeno insolvenční či exekuční řízení; nebo
  4. kupující je v prodlení s převzetím zboží po dobu delší patnácti (15) dní.

 

Článek 7

Doručování zboží

 

  1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

 

  1. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.

 

  1. V případě, kdy si kupující zvolí jako způsob doručení zboží osobní vyzvednutí na adrese Staré Město, Luční čtvrť 1824, PSČ: 686 03, prodávající jej do pěti (5) dnů ode dne uzavření kupní smlouvy vyrozumí (telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu) o datu, kdy bude zboží pro kupujícího připraveno k vyzvednutí. Nevyzvedne-li si zboží do sedmi (7) dnů ode dne, který byl prodávajícím v zaslaném vyrozumění označen za první den možného vyzvednutí zboží, kupní smlouva se od počátku ruší.

 

  1. V případě, kdy si kupující zvolí jako způsob doručení na adresu zvolenou kupujícím, prodávající předá zboží pro kupujícího k přepravě do pěti (5) dnů ode dne úhrady kupní ceny (není-li u konkrétního typu či druhu zboží stanovena jiná lhůta k doručení zboží) v případě, že si kupující zvolil jako způsob platby některý ze způsobů uvedených v čl. 5 odst. 5 písm. b) až f).

 

  1. V případě, že objednané zboží nebude na skladě nebo je nebude možné předat přepravci do pěti (5) pracovních dnů od potvrzení objednávky, oznámí prodávající kupujícímu předpokládaný náhradní termín dodání nebo nabídne jiné srovnatelné zboží. V tom případě si však vyžádá odsouhlasení kupujícího. Dodací lhůta se považuje za splněnou včas, jestliže zboží bude připraveno v místě plnění k předání nejpozději poslední den sjednané nebo dodatečně sjednané dodací lhůty.

 

  1. Jakékoliv doklady ke zboží, pokud jsou vydávány, zejména daňový doklad, záruční list, potvrzení či certifikáty, jsou doručovány současně se zbožím. Zásilka se zbožím vždy obsahuje minimálně daňový doklad a záruční list, pokud záruční list výrobce ke zboží přikládá.

 

  1. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.

 

  1. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

 

  1. Registruje-li prodávající za kupujícím splatné, a současně stále byť i jen zčásti neuhrazené závazky, je prodávající oprávněn pozastavit jakékoliv další dodávky zboží kupujícímu do doby, dokud nebudou tyto neuhrazené závazky kupujícím zcela vyrovnány. Tento případ se nepovažuje za prodlení prodávajícího s plněním jeho smluvních povinností.

 

  1. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

 

Článek 8

Záruka za jakost, práva z vadného plnění

 

  1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejm. ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a ustanoveními ZOS).

 

  1. Kupující je povinen zajistit, aby se zakoupeným zbožím manipulovala či jakkoliv s ním pracovala pouze osoba k tomu odborně způsobilá. Neučiní-li tak, vystavuje se riziku, že vady zboží vzniklé nesprávnou manipulací či použitím zboží ponese sám.

 

  1. Pokud převzaté zboží nemá vlastnosti smluvními stranami ujednané, prodávajícím nebo výrobcem popsané nebo kupujícím vzhledem k povaze zboží a reklamě očekávané, pokud se zboží nehodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, pokud není zboží v odpovídajícím množství nebo míře, nebo pokud zboží nevyhovuje požadavkům právních předpisů, jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá. Za vadu se považuje i plnění jiné věci a vady v dokladech nutných pro používání zboží.

 

  1. Ustanovení uvedená v předchozím odstavci tohoto článku obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

 

  1. Práva z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, i kdyby se tato vada projevila později, nebo později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Práva z vadného plnění naopak nezakládá vada, kterou musel kupující poznat s vynaložením obvyklé pozornosti již při uzavření smlouvy.

 

  1. Během jednoho (1) roku od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při jeho převzetí

 

  1. Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou (2) let od převzetí zboží následující nároky z vadného plnění:

 

  • Kupující může požadovat dodání nového zboží bez vad nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný, kdy nákladnost ve smyslu předchozí věty se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Pokud se vada týká jen součásti zboží, pak může požadovat jen výměnu součásti. Pokud to není možné, pak může kupující odstoupit od kupní smlouvy;

 

  • Kupující má právo na dodání nového zboží bez vad, opravu zboží nebo výměnu součásti i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující právo od kupní smlouvy odstoupit;

 

  • Neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, kdy prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.

 

  1. Práva z vadného plnění kupující nemá, pokud před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, a to zejména tím, že zboží bylo používáno k jinému než obvyklému nebo prodávajícím stanovenému účelu.

 

  1. Pokud je ke zboží poskytována záruka, pak platí, že prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném záručním listu. V případě, že se jedná o použité zboží (bude zaznačeno na některém z dokladů o prodeji) a prodávající na něj i přesto poskytuje záruku, zkracuje na dvanáct (12) měsíců. V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci. Pokud jde o práva ze záruky, pak se uplatní nároky vyjmenované v ustanovení odstavce 5 tohoto článku obchodních podmínek. Podmínky pro uplatnění těchto práv jsou uvedeny níže v dalších odstavcích tohoto článku obchodních podmínek.

 

  1. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu od jejího zjištění. Reklamaci je kupující oprávněn učinit zasláním reklamačního protokolu či jiného oznámení o reklamaci na adrese Staré Město, Luční čtvrť 1824, PSČ: 686 03 nebo na e-mailové adrese mihocar@seznam.cz. V reklamaci je kupující povinen sdělit své kontaktní údaje, číslo objednávky, popis zboží a závady a nejlépe připojit fotografii vady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. Vzorový formulář pro provedení reklamace naleznete na https://www.mihocar.cz/reklamace-a-vraceni-zbozi. Změna volby způsobu vyřízení reklamace bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.

 

  1. Kupující je povinen prokázat nákup zboží u prodávajícího. Lhůta pro vyřízení reklamace běží ode dne předání/doručení zboží, které je předmětem reklamace prodávajícímu.

 

  1. Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří (3) pracovních dnů rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci vady, včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím nedohodnou písemně na delší lhůtě. Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace podle předchozí věty má kupující právo odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

 

  1. Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.

 

  1. V případech, kdy je ke zboží poskytována záruka, pak platí, že záruční doba se prodlužuje o dobu uplatnění reklamace od doby uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího, jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.

 

  1. Není-li kupujícímu umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat prostřednictvím e-mailu.

 

Článek 9

Ochrana osobních údajů

 

  1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu příslušných ustanovení Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále též jako „GDPR“)  a ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 110/2019 o zpracování osobních údajů související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o této kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu – zásady zpracování osobních údajů dostupného zde: https://www.mihocar.cz/GDPR.

 

  1. Kupující poskytuje své údaje prodávajícímu v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy.

 

Článek 10

Řešení sporů

 

  1. Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy. Spotřebitel, který je fyzickou osobou, dále může případné spory s prodávajícím řešit i podle níže uvedených odst. 2 až 4 tohoto článku.

 

  1. Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, IČ: 000 20 869, se sídlem Praha 2 – Štěpánská 567/15, PSČ: 120 00 (dále též jako „ČOI“), přičemž lze využít internetový odkaz https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

 

  1. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Praha 2, Štěpánská 567/15, PSČ: 120 00, je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). Lze využít internetový odkaz http://www.evropskyspotrebitel.cz.

 

  1. Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. ČOI vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a ZOS.

 

Článek 11

Závěrečná ustanovení

 

  1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

 

  1. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.

 

  1. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.

 

  1. Kupující na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

 

  1. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

 

  1. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

 

Ve Starém Městě, dne 2. 10. 2024

 

 

 

Na jednotlivé podsekce se rychle dostanete pomocí následujících odkazů:

Obchodní podmínky - spotřebitel

Obchodní podmínky - podnikatel

 

 

 

Obchodní podmínky – podnikatel

 

pro nákup zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na internetové adrese www.mihocar.cz (dále též jako „obchodní podmínky“) vydané ve smyslu ustanovení § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále též jako „občanský zákoník“)

 

Článek 1

Úvodní ustanovení

 

  1. Tyto obchodní podmínky vymezují práva a povinnosti smluvních stran při uzavírání kupních smluv prostřednictvím internetového obchodu umístěného na internetové adrese www.mihocar.cz (dále též jako „webová stránka), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále též jako „webové rozhraní obchodu), jejichž smluvními stranami jsou níže specifikovaný provozovatel internetového obchodu na straně jedné a kupující, který je podnikatelem, na straně druhé.

 

  1. Právní vztahy, které nejsou těmito obchodními podmínky výslovně upraveny, se řídí občanským zákoníkem.

 

  1. Uzavřením kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím způsobem níže v těchto obchodních podmínkách uvedeným kupující zároveň stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil, jejich obsah je mu znám a souhlasí s nimi. Obchodní podmínky jsou nepřetržitě a komukoli dostupné v elektronické podobě na webové stránce.

 

  1. V případě zvláštních ujednání mezi prodávajícím a kupujícím v uzavřené kupní smlouvě, která by mohla být v rozporu s těmito obchodními podmínkami, mají tato ustanovení kupní smlouvy přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

 

  1. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

 

  1. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 

Článek 2

Vymezení pojmů

 

  1. Prodávající: provozovatel internetového obchodu umístěného na webové stránce obchodní společnost mihocar s.r.o., IČ: 247 45 863, se sídlem Staré Město, Luční čtvrť 1824, PSČ: 686 03, zapsaná u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 170846 (dále též jako „prodávající“).

 

  1. Kupující: každá osoba, která prostřednictvím internetového obchodu umístěného na webové stránce uzavírá s prodávajícím kupní smlouvu, jejímž předmětem je zboží a která při uzavírání kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti (dále též jako „kupující“).

 

  1. Zboží: veškeré zboží nabízené prodávajícím v internetovém obchodu umístěného na webové stránce (dále též jako „zboží“).

 

  1. Kupní smlouva: každá smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu umístěného na webové stránce, jejímž předmětem je zboží (dále též jako „kupní smlouva“).

 

Článek 3

Uživatelský účet

 

  1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále též jako „uživatelský účet). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

 

  1. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

 

  1. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

 

  1. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

 

  1. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejm. s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

  1. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet více než jeden (1) rok nevyužívá či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy.

 

Článek 4

Uzavření kupní smlouvy

 

  1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

 

  1. Nabízené zboží nemusí být v okamžiku učinění objednávky kupujícího dostupné. Pro takový případ si prodávající vyhrazuje právo dodat kupujícím objednané zboží v náhradním termínu, příp. objednávku odmítnout, kdy o jakémkoliv z obou případů prodávající kupujícího bez zbytečného odkladu informuje. Kupující má současně v takovém případě právo svou objednávku zrušit, popř. v případě již uzavřené kupní smlouvy od této odstoupit.

 

  1. Kupující prohlašuje, že je obeznámen se skutečností, že není-li u konkrétního zboží uvedeno jinak, jedná se o zboží použité, popř. repasované, čemuž odpovídá i výše kupní ceny.

 

  1. Kupující za účelem uzavření kupní smlouvy prodávajícímu zašle vyplněný elektronický objednávkový list (dále též jako „objednávka“), kdy prodávající kupujícímu doručení objednávky písemně potvrdí (dále též jako „potvrzení o doručení objednávky“). Po zpracování této objednávky prodávající kupujícímu zašle písemnou akceptaci objednávky obsahující shrnutí objednávky vč. fakturačních a doručovacích údajů (dále též jako „akceptace objednávky“). Prodávající se zavazuje zaslat kupujícímu akceptaci objednávky nejpozději do tří (3) dnů od jejího doručení. V opačném případě se má za to, že prodávající objednávku neakceptuje. Kupující je povinen vyplnit všechny náležitosti elektronického objednávkového listu, které jsou označené jako povinné údaje. Náležitosti kupní smlouvy pak vychází z údajů uvedených kupujícím v elektronickém objednávkovém listu, zejména co se týče identifikace kupujícího, druhu zboží, množství, způsobu platby a místa doručení zboží. V případě, že kupující před odesláním objednávky zjistí, že tato obsahuje chyby, může je sám v elektronickém objednávkovém listu jednostranně změnit až do okamžiku jeho odeslání. Jakékoliv změny objednávky po jejím odeslání prodávajícímu jsou však vůči prodávajícímu účinné až po jejich písemném odsouhlasení prodávajícím.

 

  1. Elektronický objednávkový list obsahuje zejména informace o:

 

  1. kupovaném zboží (kupované zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu);
  2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení kupovaného zboží; a
  3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží.

 

  1. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat se závazkem zaplatit“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Jak je uvedeno výše, prodávající kupujícímu následné doručení objednávky písemně potvrdí na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“) a po zpracování této objednávky kupujícímu zašle písemnou akceptaci objednávky obsahující shrnutí objednávky vč. fakturačních a doručovacích údajů.

 

  1. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

 

  1. Od okamžiku uzavření kupní smlouvy vznikají mezi kupujícím a prodávajícím vzájemná práva a povinnosti vyplývající z uzavřené kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek, tedy především povinnost prodávajícího odevzdat kupujícímu objednané zboží a umožnit mu nabýt vlastnické právo k tomuto zboží a povinnost kupujícího zaplatit kupní cenu a zboží převzít.

 

  1. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

 

Článek 5

Kupní cena zboží a platební podmínky

 

  1. Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím v internetovém obchodu umístěného na webové stránce jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Ceny zboží jsou prezentovány včetně všech daní a poplatků. Ceny zboží jsou platné k okamžiku odeslání objednávky prodávajícímu.

 

  1. Prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu vystaví daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej, popř. předá jej, kupujícímu současně se zbožím.

 

  1. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží v rámci území České republiky a Slovenska. Mimo Českou republiku a Slovensko bude kupující informován prodávajícím o nákladech spojených s balením a dodáním zboží před uzavřením smlouvy

 

  1. Webové rozhraní obchodu obsahuje též informace o nákladech za navrácení zboží, jestliže toto zboží s ohledem na své vlastnosti (např. rozměry, hmotnost apod.) nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Informace jsou dostupné zde: https://www.mihocar.cz/reklamace-a-vraceni-zbozi.

 

  1. Způsob zaplacení kupní ceny si volí kupující v objednávkovém formuláři z možností, které mu budou nabídnuty v závislosti na zvolené dopravě zboží, a to konkrétně prostřednictvím následujících způsobů:

 

  1. platba v hotovosti při osobním převzetí zboží na provozovně prodávajícího na adrese Staré Město, Luční čtvrť 1824, PSČ: 686 03;
  2. platba na dobírku při doručení zboží kupujícímu;
  3. platba bankovním převodem ve lhůtě uvedené v příslušném vystaveném daňovém dokladu – faktury na zboží;
  4. platba ve formě zálohy předem v hotovosti či bankovním převodem na základě pro forma faktury;
  5. platba prostřednictvím platební brány pro provedení platby platební kartou;
  6. prostřednictvím on-line bankovního převodu umožňujícími provádět platby přes internet. Souhlasem s kupní cenou je kupující přesměrován na internetové stránky společnosti ComGate Payments, a. s., IČ: 279 24 505, se sídlem Gočárova třída 1754/48b, Hradec Králové PSČ: 500 02 (více informací o společnosti na https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana) (dále též jako „poskytovatel“), kde po doplnění dalších osobních údajů bude kupující přesměrován na zabezpečenou platební bránu;
  7. prostřednictvím poukazu vystaveného prodávajícím,

 

přičemž ve všech případech pod písm. a) až g) představuje zaplacení kupní ceny podmínku pro odeslání či předání zboží kupujícímu.

 

  1. V případě platby v hotovosti při osobním převzetí či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do čtrnácti (14) dnů od vystavení příslušného daňového dokladu – faktury na zboží.

 

  1. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V takovém případě je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na výše uvedený účet prodávajícího. V případě, že si kupující zvolí jako způsob platby některý z uvedených v odst. 5 tohoto článku obchodních podmínek pod písm. c), e) nebo f) že mezi kupujícím a prodávajícím nedojde k uzavření kupní smlouvy ve smyslu čl. 4 odst. 4 těchto obchodních podmínek, prodávající kupujícímu bezodkladně vrátí kupujícím veškeré prodávajícímu uhrazené finanční prostředky, a to na bankovní účet kupujícího, ze kterého prodávající tyto finanční prostředky obdržel.

 

  1. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

 

  1. Prodávající může od kupujícího požadovat úhradu zálohy či jiné obdobné platby.

 

  1. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

 

Článek 6

Odstoupení od smlouvy

 

  1. Kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu do doby, než bude zboží prodávajícím odesláno k přepravě, tedy do okamžiku předání zboží přepravci. Tím nejsou dotčena ustanovení o právu odstoupit od smlouvy ze zákonem stanovených důvodů.

 

  1. Oznámení o odstoupení od smlouvy je kupující povinen doručit prodávajícímu do okamžiku předání zboží dopravci, z uvedeného důvodu postačí, učiní-li tak kupující prostřednictvím elektronické pošty na adresu mihocar@seznam.cz.

 

  1. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

 

  1. Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vrácenou kupní cenu.

 

  1. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na bankovní účet určený kupujícím.

 

  1. Bylo-li kupujícímu poskytnuto v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy ze strany prodávajícího další bezplatné plnění (poskytnut dar či bonus), pak je darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k zániku kupní smlouvy z důvodu odstoupení, pak zaniká i s ní související darovací smlouva.

 

  1. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě, že:

 

  1. kupující je v prodlení s úhradou zálohy či její části více než čtrnáct (14) dní;
  2. kupující je v prodlení s úhradou kupní ceny či její části více než čtrnáct (14) dní;
  3. vůči kupujícímu je zahájeno insolvenční či exekuční řízení; nebo
  4. kupující je v prodlení s převzetím zboží po dobu delší patnácti (15) dní,

 

přičemž v takovém případě je prodávající oprávněn po kupujícím požadovat náhradu nákladů, které již v souvislosti s kupní smlouvou vynaložil.

 

Článek 7

Doručování zboží

 

  1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

 

  1. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.

 

  1. V případě, kdy si kupující zvolí jako způsob doručení zboží osobní vyzvednutí na adrese Staré Město, Luční čtvrť 1824, PSČ: 686 03, prodávající jej do pěti (5) dnů ode dne uzavření kupní smlouvy vyrozumí (telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu) o datu, kdy bude zboží pro kupujícího připraveno k vyzvednutí. Nevyzvedne-li si zboží do sedmi (7) dnů ode dne, který byl prodávajícím v zaslaném vyrozumění označen za první den možného vyzvednutí zboží, kupní smlouva se od počátku ruší.

 

  1. V případě, kdy si kupující zvolí jako způsob doručení na adresu zvolenou kupujícím, prodávající předá zboží pro kupujícího k přepravě do pěti (5) dnů ode dne úhrady kupní ceny (není-li u konkrétního typu či druhu zboží stanovena jiná lhůta k doručení zboží) v případě, že si kupující zvolil jako způsob platby některý ze způsobů uvedených v čl. 5 odst. 5 písm. b) až g).

 

  1. V případě, že objednané zboží nebude na skladě nebo je nebude možné předat přepravci do pěti (5) pracovních dnů od potvrzení objednávky, oznámí prodávající kupujícímu předpokládaný náhradní termín dodání nebo nabídne jiné srovnatelné zboží. V tom případě si však vyžádá odsouhlasení kupujícího. Dodací lhůta se považuje za splněnou včas, jestliže zboží bude připraveno v místě plnění k předání nejpozději poslední den sjednané nebo dodatečně sjednané dodací lhůty.

 

  1. Jakékoliv doklady ke zboží, zejména daňový doklad, záruční list, potvrzení či certifikáty, jsou doručovány současně se zbožím. Zásilka se zbožím vždy obsahuje minimálně daňový doklad a záruční list, pokud záruční list výrobce ke zboží přikládá.

 

  1. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.

 

  1. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

 

  1. Registruje-li prodávající za kupujícím splatné, a současně stále byť i jen zčásti neuhrazené závazky, je prodávající oprávněn pozastavit jakékoliv další dodávky zboží kupujícímu do doby, dokud nebudou tyto neuhrazené závazky kupujícím zcela vyrovnány. Tento případ se nepovažuje za prodlení prodávajícího s plněním jeho smluvních povinností.

 

  1. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

 

Článek 8

Záruka za jakost, práva z vadného plnění

 

  1. Ohledně nároků kupujícího z vadného plnění platí příslušná ustanovení občanského zákoníku, zejm. ustanovení § 2106 a násl.

 

  1. Pokud není dodáno zboží v ujednaném množství, jakosti a provedení, nebo v množství, jakosti a provedení vhodném pro účel patrný z kupní smlouvy nebo účel obvyklý, jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá. Za vadu se považuje i plnění jiné věci a vady v dokladech nutných pro používání zboží. Za vady zboží se nepovažují změny zboží způsobené běžným opotřebením zboží.

 

  1. Ustanovení uvedená v předchozím odstavci tohoto článku obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

 

  1. Práva z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, i kdyby se tato vada projevila později, nebo později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.

 

  1. Práva z vadného plnění kupující nemá, pokud před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, a to zejména tím, že zboží bylo používáno k jinému než obvyklému nebo prodávajícím stanovenému účelu.

 

  1. Záruku za jakost zboží poskytuje prodávající pouze v případě, že je tak výslovně ujednáno, že tak učiní prodávající jednostranným prohlášením nebo že je záruční doba vyznačena na zboží nebo jeho obalu nebo v reklamě.

 

  1. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu od jejího zjištění. Reklamaci je kupující oprávněn učinit zasláním reklamačního protokolu či jiného oznámení o reklamaci na adrese Staré Město, Luční čtvrť 1824, PSČ: 686 03 nebo na e-mailové adrese mihocar@seznam.cz. V reklamaci je kupující povinen sdělit své kontaktní údaje, číslo objednávky, popis zboží a závady a nejlépe připojit fotografii vady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. Vzorový formulář pro provedení reklamace naleznete na https://www.mihocar.cz/reklamace-a-vraceni-zbozi. Změna volby způsobu vyřízení reklamace bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.

 

  1. Kupující je povinen prokázat nákup zboží u prodávajícího.

 

  1. V případech, kdy je ke zboží poskytována záruka, pak platí, že záruční doba se prodlužuje o dobu uplatnění reklamace od doby uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího, jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.

 

Článek 9

Ochrana osobních údajů

 

  1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu příslušných ustanovení Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále též jako „GDPR“) a ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 110/2019 o zpracování osobních údajů související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o této kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu – zásady zpracování osobních údajů dostupného zde: https://www.mihocar.cz/GDPR.

 

  1. Kupující poskytuje své údaje prodávajícímu v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy.

 

Článek 10

Řešení sporů

 

  1. Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím budou přednostně řešeny dohodou smluvních stran.

 

  1. Nedojde-li k dohodě ohledně řešení vzájemného sporu, je kterákoli smluvní strana oprávněna obrátit se svým nárokem k obecnému soudu.

 

Článek 11

Závěrečná ustanovení

 

  1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem s místní příslušností soudů řídící se podle adresy sídla prodávajícího. Smluvní strany dále vylučují aplikaci Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG).

 

  1. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

 

  1. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.

 

  1. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.

 

  1. Kupující na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

 

 

Ve Starém Městě, dne 2. 10. 2024

 

 

Tento dokument naleznete ke stažení ZDE.

Odeslat článek známému   Vytisknout